Hrad Devín láka nielen dospelých

Hrad Devín láka návštevníkov hlavne svojou históriou. Niet pochýb, keďže patrí medzi dôležité  historicky zaujímavé lokality strednej Európy. Rozprestieral sa v  tesnej blízkosti v  minulosti po celé dlhé stáročia dôležitých riečnych brodov na rieke Dunaj a Morava. Hrad Devín zohrával dôležitú úlohu na križovatke Podunajskej a Jantárovej cesty. Brod bol samozrejme strážený, vyberali sa tu poplatky, obchodníci aj cestujúci si potrebovali niekde oddýchnuť, prespať aj napojiť kone.

Okrem nepopierateľne bohatej histórie, priláka hrad Devín každý rok tisíce návštevníkov z celého sveta vďaka krásam prírodných scenérií a aj bezprostrednej blízkosti k hlavnému mestu Slovenska. Je to aj obľúbená destinácia pre rodiny s  malými deťmi, ktoré tu strávia niekoľko príjemných a  zaujímavých hodín alebo aj celý deň.

hrad devín veža
Devín je jedným z najznámejších symbolov Slovenska.

Význam a  postavenie hradu Devín

Rôznorodá funkcia a  význam hradu Devín sa stáročiami samozrejme menili. Na začiatku 19. storočia sa Bratislava a jej okolie stalo dejiskom napoleonských vojen. Tieto udalosti mali pre hrad Devín tragické následky. V roku 1809 ho francúzski vojaci podmínovali a vyhodili do vzduchu. Od tejto doby celé opevnenie chátralo. Hrad nebol v 19. storočí už ani panským sídlom a ani pevnosťou so stálou vojenskou posádkou. Postupne sa stával romantickým symbolom dávnej slávy a inšpiráciou pre mnohých umelcov.

maľba hradu Devín
Zrúcanina hradu Devín, Joseph Holzer, 1864

Oddychový areál

Areál hradu aj podhradia je vyhľadávaný aj vďaka jeho prístupnosti. Často je cieľom kratších výletov rodín s  deťmi.  Sokoliareň a minizoo Devín predstavuje oddychový areál s bohatou ukážkou dravcov. Program pre návštevníkov obsahuje charakteristickú ukážku spôsobu ich lietania. Je tu vidieť domáce aj divokejšie zvieratká. Niektorých z  nich sa deti môžu dokonca aj dotknúť a  pohladiť ich. Jednoducho hrad Devín a  jeho okolie je moderný oddychový areál, ktorý ocenia nielen bežní turisti a  návštevníci podobných pamiatok, ale aj  rodiny s deťmi. Veľký dôraz organizátori kladú aj na vzdelávanie a enviromentálnu výchovu detí aj dospelých.

Súčasťou rekreačného areálu je detské ihrisko a  možnosť vyskúšať si prakticky lukostreľbu pre deti aj tých starších návštevníkov hradu Devín. Kto chce, môže si to dohodnúť svoju vlastnú rodinnú oslavu spojenú s  opekačkou či grilovaním.