Ako sme postavili náš dom

montovaný domKeď som začal s rodinou zvažovať možnosti sťahovania z malého mestského bytu niekam do väčšieho, zvažovali sme viacero alternatív. Ako najvhodnejšia nám vyšla možnosť dať si postaviť dom v niektorej z okrajových štvrtí mesta. Ja som mal života v byte už dosť a túžil som po vlastnej záhrade a väčšom tichu a súkromí. Po mieste, kde budem môcť raňajkovať na terase a v záhrade si odtrhnúť zo stromu jablko alebo hrušku z vlastnej úrody. Samozrejme som sa musel zmieriť s dlhšou cestou do práce a strateným časom v každodenných zápchach. Avšak všetko má svoju cenu.

Túžil som však konečne cítiť teplo domova (a to doslova najmä v zime), pretože bývanie v byte na najvyššom poschodí paneláku sa proste vykúriť na optimálnu teplotu nedalo. Večne som mal zarosené okná a vlhký vzduch (ak som častejšie vetral, bola v byte zima), čo v konečnom dôsledku spôsobovalo tvorbu plesní, ktorých sme sa nevedeli úplne zbaviť nikdy. Už som aj uvažoval o investovaní peňazí do vnútorných izolačných omietok, ktoré sú vraj určené vyriešiť tento problém, no ako som už spomínal, rozhodli sme sa dať si postaviť dom.

Ako sme sa rozhodli

Tak sme začali hľadať a zvažovať možnosti rôznych pozemkov a firiem, ktoré nám náš vysnívaný dom postavia. Našli sme si pozemok na predmestí s chátrajúcim domom na spadnutie. Po zvážení všetkých pre a proti a konzultácií s viacerými firmami sme sa rozhodli pozemok kúpiť. Následne sme plánovali dom zbúrať a dať si tu postaviť od základov montovaný dom podľa našich snov.

Počas výberu firmy, ktorá nám dom postaví, sme našli firmu z Bratislavy, ktorej ponuka nás oslovila. Ponúkali nám nie len samotnú výstavbu ale aj vybavenie stavebného povolenia a odstránenie skoro spadnutej ruiny domu čo bola na pozemku. Táto úspora času bola pre nás na nezaplatenie.

Čas ušetrený pri starostiach, ktoré by vznikli jednaním s úradmi, sme venovali projektovým úpravám ich katalógového domu. Vďaka šikovným projektantom sme dosiahli to, že aj montovaný dom dokonale spĺňa všetky naše potreby a požiadavky. Dokázali sa nám prispôsobiť aj čo sa týkalo bytového dizajnu. Vďaka skvelej spolupráci s dizajnérmi sme vytvorili dokonalý domov, ktorý nám bude slúžiť dlhodobo.

Skúsenosti počas celej výstavby potvrdzujú maximálny korektný prístup a profesionalitu všetkých zamestnancov firmy a chcel by som sa im poďakovať aj touto formou za vytvorenie domova pre mňa a moju rodinu.