Airsoft a základná výbava naň

Airsoft patrí k čoraz modernejším adrenalínovým športom nie len v zahraničí, ale aj v našich končinách strednej Európy. Hoci pred niekoľkými rokmi boli milovníci tohto športu považovaní za bláznov alebo deti, ktoré nevyrástli z hier na vojakov, dnes patrí medzi uznávané športy. A keďže každý šport má svoje pravidlá a určité vybavenie, inak to nie je ani pri airsofte.

Zbraň na airsoft

airsoft

Airsoft Brokovnica Combat Zone Hardball FAC

Ako je asi každému jasné, pri airsofte je určite základným vybavením práve airsoftová zbraň. Jedná sa o zbraň, z ktorej projektily získavajú svoju energiu zo stlačeného vzduchu. Konkrétnemu rozdeleniu zbraní na airsoft sa budem, vzhľadom na rozsah, venovať v niektorom z mojich ďalších článkoch na blogu. Dôležité je však spomenúť aspoň, že každý účastník má pri airsofte zväčša dve zbrane. Teda primárnu a sekundárnu.

Rozdiely vo výstroji

Pri airsofte je nutné si uvedomiť, že hráčov je možné rozdeliť na 2 základné skupiny. Na profesionálnych hráčov a na rekreačných hráčov. Tieto dve skupiny majú čo sa týka výstroje spoločnú hlavne jednu základnú vec. Touto je určite vhodná ochrana očí. Či sa jedná o ochranné okuliare alebo kompletnú masku je vždy na výbere jednotlivého hráča.

Pri amatérskych hráčoch je oblečenie zväčša klasické voľnočasové bez akýchkoľvek špeciálnych doplnkov. Hráči, ktorí sa venujú airsoftu pravidelne využívajú zväčša maskáče, prípadne vojenské uniformy doplnené o taktické vybavenie. Medzi najčastejšie taktické vybavenie patria rôzne vesty, opasky, chrániče kolien, nočné videnie a iné doplnky slúžiace na zlepšenie ich bojových schopností.

Kde nakúpiť výstroj

airsoft

Airsoft maska Commander

Pri vymenovaní jednotlivých častí výstroje vám určite napadlo, kde najjednoduchšie zoženiete takéto množstvo vybavenia. Ako najvhodnejším sa určite javia army shopy, prípadne špecializované predajne na airsoft. A práve ponuka army shopov je v našich končinách asi najkvalitnejšia a zahŕňa najväčšiu šírku, či už v ponuke zbraní alebo aj taktického vybavenia a doplnkov.

Pri výbere je vhodné okrem ponuky kamenných army shopov preskúmať aj možnosti na internete. Často práve tu nájdete tie najvýhodnejšie ponuky. Tak neváhajte, a užite si aj vy pocity skutočného vojaka priamo v bojovej akcii.