Airsoft masky vždy len s okuliarmi

Známym termínom „airsoft“ je často označovaná aj teamová terénna hra simulujúca vojenské boje či manévre. Jednotliví hráči s aktívnou pomocu tzv. airsoftových zbraní, taktickej prípravy a začlenením doplnkov do svojej výstroje vrátane airsoft masky, sa snažia napodobňovať vojenský boj v jeho najrôznejších podobách. K hraniu airsoftu sa hráči organizujú do skupín (teamov) zvyčajne založených na priateľskej báze. Hráči obyčajne spolu trénujú, venujú sa taktickej vojenskej predpríprave a následne sa aj spoločne zúčastňujú väčších airsoftových akcií a manévrov.

airsoft masky

Airsoft masky sa vizuálne môžu líšiť podľa vašich predstáv.

Nositelia airsoft masky nestrácajú svoju tvár

Samotný airsoft nie je šport, a preto nemá žiadne oficiálne uznávané, úplne presne stanovené a jednotné pravidlá. Airsoftoví hráči sa teda pred začatím boja na pravidlách dohodnú, v prípade väčších akcií potom rešpektujú vopred vyhlásené pravidlá vypracované organizátormi. Základom airsoftu je čestnosť, pretože zásah guličkou nie je vidieť a hráč ho teda musí priznať. Zásah airsoftovou guličkou na nechránenej tvári nielen bolí, ale môže aj zraniť. K najnutnejšej ochrane hráčov nutne patria airsoft masky a špeciálne strelecké okuliare.

Airsoft masky, okuliare a taktické rukavice

Airsoft maska by sa mala nasadiť na tvár pred každou hrou s airsoftovú zbraňou. Tvár má byť úplne chránená tak, aby hráč neutrpel žiadny úraz. Airsoft masky majú vzadu dva nasadzovacie popruhy, ktoré sú spojené a vďaka tomu maska dobre drží na tvári a hráčovi nemôže skĺznuť. Vybrať si môžete aj medzi zelenou, čiernou, hnedou alebo maskovacou farbou. K maske je dobré prikúpiť ochranné strelecké okuliare a doplniť výbavu treba aj taktickými rukavicami.

airsoft masky

Airsoft masky sú podstatnou súčasťou výstroja.

Kovové alebo nylonové airsoft masky?

Veľmi odolná je airsoft maska vyrobená z kovu chrániaca nos, ústa a časť tváre. Konštrukčný rám je formovateľný. Hráč airsoftu si tak môže masku vytvarovať podľa svojej tváre. Umožňuje nosiť bežné strelecké okuliare. Popruh je elastický a nastaviteľný. Pre komfortné nosenie je maska vybavená sadou dvoch popruhov, ktoré sú na temene hlavy spojené. Vďaka tomu airsoftové masky neskĺznu z hlavy a držia aj pri prudkom pohybe.